Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Προτάσεις για τις τοποθετήσεις Εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση


Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση τις τελευταίες δεκαετίες γίνονται χωρίς σωστό κεντρικό σχεδιασμό, με αποσπασματικές και "βυσματικές" τοποθετήσεις, με λάθος νομοθετικές ρυθμίσεις (βλ. μόρια οργανικής στις αποσπάσεις, κλπ.), με αποτέλεσμα να παρατηρούνται άσκοπες και παράλογες τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε μακρινές (ως προς τη μόνιμη κατοικία τους) περιοχές (π.χ. Θεσσαλονικείς τοποθετούνται στην Πελοπόννησο, λες και δεν έχει αρκετούς εκπαιδευτικούς η Πελοπόννησος για να καλύψει τις ανάγκες της, κλπ.!..), οι οποίες θα μπορούσαν να αποφευχθούν.

Η κατάσταση αυτή μπορεί να διορθωθεί μόνο με εκ βάθρων αλλαγή των τοποθετήσεων (όχι με αποσπασματικές μεταθέσεις/αποσπάσεις).

Όταν η υπηρεσία υποχρεώνει κάποιον να εργαστεί μακριά από την οικογενειακή του έδρα, με μηνιαία δαπάνη έως και 800ευρώ μηνιαίως, δεν μπορεί να του αποδίδει μόνο 100-200 ευρώ επιπλέον (επίδομα παραμεθορίου). Σημειώνω εδώ ότι, εργαζόμενος που εξαναγκάζεται καταχρηστικά (λόγω κακής πρακτικής του εργοδότη του) σε εργασία με (σημαντικές) απώλειες του εισοδήματός του, χωρίς να αποζημιώνεται ανάλογα από τον εργοδότη του, δικαιούται επιπλέον κατάλληλης αποζημίωσης, την οποία μπορεί να διεκδικήσει νομικά.

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εργάζονται κοντά στους τόπους μόνιμης διαμονής τους. Η γεωγραφική κατανομή των εκπαιδευτικών, ακολουθεί σε γενικές γραμμές τη γεωγραφική κατανομή μαθητών και σχολείων, άρα το παραπάνω είναι εφικτό σε μεγάλο βαθμό.

Ειδικότερα, για τη στελέχωση δυσπρόσιτων και άλλων "δύσκολων" σχολείων, η Πολιτεία οφείλει να δίνει κίνητρα (κυρίως οικονομικά, πολύ ισχυρότερα από τα σημερινά) για τη στελέχωσή τους.

Παρακάτω, ακολουθούν οι προτάσεις μου για τις τοποθετήσεις Εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

================================================

1) Εκ βάθρων αναθεώρηση όλων των υφιστάμενων τοποθετήσεων εκπαιδευτικών και επανατοποθέτησή τους με βάση τον παρακάτω αλγόριθμο:

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ:


Βήμα 1. Καταγραφή των αναγκών (πανελλαδικά) όλων των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ενός κλάδου (π.χ. ΠΕ19/20) και συσχέτισή τους με τις συντεταγμένες της γεωγραφικής θέσης τους.
Βήμα 2. Καταγραφή των γεωγραφικών συντεταγμένων του τόπου μόνιμης διαμονής των υφιστάμενων μόνιμων εκπαιδευτικών.
Βήμα 3. Βέλτιστη τοποθέτηση (με χρήση Η/Υ) των εκπαιδευτικών σε ακτίνα έως R=30χλμ. από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, βάσει μοριοδότησης.
Βήμα 4. Εξαντλητική επανάληψη του παραπάνω βήματος 3, για R=40/50/60/70/80 χλμ.
Βήμα 5. Τοποθέτηση των υπολοίπων (μη τοποθετηθέντων στα βήματα 1-4) στα εναπομείναντα κενά, εφόσον το επιθυμούν, ή μετάταξή τους για κάλυψη άλλων αναγκών της υπηρεσίας.
Βήμα 6. Κάλυψη των υπόλοιπων (ακάλυπτων) αναγκών με νέες προσλήψεις.

Τα Βήματα 1-6 επαναλαμβάνονται για κάθε κλάδο ξεχωριστά.

2) Για ημερήσιες μετακινήσεις άνω των 50 χλμ. να δίνεται ανάλογη μηνιαία αποζημίωση.

3) Για αλλαγή τόπου διαμονής (λόγω τοποθέτησης σε απόσταση >80 χλμ. από τον τόπο μόνιμης διαμονής), να δίνεται σχετικό επίδομα διαμονής, (μεγαλύτερο για τα νησιά).

4) Να δίνεται ισχυρό οικονομικό κίνητρο για δυσπρόσιτα σχολεία (π.χ. έως και μισός επιπλέον μισθός).

5) Να μην στελεχώνονται υπηρεσιακές θέσεις γραμματειακής υποστήριξης από εκπαιδευτικούς. Αντ' αυτών, μπορούν να προσλαμβάνονται υπάλληλοι με τα απαραίτητα προσόντα και χαμηλότερες αποδοχές. Ομοίως και για θέσεις "τεχνικής υποστήριξης" (στελέχωση ΚΕΠΛΗΝΕΤ, κλπ.).
Στόχος είναι: "Οι εκπαιδευτικοί στην τάξη και όχι στα γραφεία!"

6) Κατάργηση του θεσμού των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών. Κάλυψη των έκτακτων αναγκών με αναπληρωτές, ετήσιων συμβάσεων εργασίας και προσπάθεια κάλυψης των πάγιων αναγκών με μόνιμο προσωπικό.

7) Υποχρεωτικές αποσπάσεις (εφόσον το ζητούν) των εκπαιδευτικών:
- με >2 παιδιά (τρίτεκνοι),
- με >0 παιδιά με ποσοστό αναπηρίας >50%, σύνδρομο Down, κλπ.
- με >0 στρατευμένα παιδιά,
- με >1 παιδιά κάτω των 8 ετών,
- με >0 παιδιά κάτω των 2 ετών,
- με οικογενειακό εισόδημα <>70 ετών
- με ίδια αναπηρία ή σοβαρό πρόβλημα υγείας που δεν επιτρέπει μετακινήσεις.
- (..ενδέχεται να ξέχασα και κάποια ευπαθή/ευαίσθητη κατηγορία..)

8) Οι αποσπασμένοι να λαμβάνουν τα μόρια του τόπου απόσπασής τους. Οι αποσπασμένοι σε γραφεία εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν τα μισά μόρια του τόπου απόσπασης (αντικίνητρο για τη μη διδασκαλία).

9) Καταγραφή (δήλωση) των αναγκών των σχολείων σε προσωπικό και υποδομές, μέσω online (Διαδικτυακού) συστήματος, με ευθύνη του εκάστοτε διευθυντή του σχολείου.

10) Ολοκλήρωση των τοποθετήσεων εκπαιδευτικών για το επόμενο σχολικό έτος, μέχρι 30/7 του εκάστοτε έτους.

==============================================

[Οι παραπάνω προτάσεις στάλθηκαν υπόψη της υπουργού ΠΔΒΜΘ, κας Άννας Διαμαντοπούλου, την 11/10/2010.]

4 σχόλια:

Τη 21/12/10 11:09 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, ο αλγόριθμος που εφαρμόζει το Υπουργείο δεν έχει "βήματα" αλλά "βύσματα".

 
Τη 21/12/10 11:30 , Ο χρήστης Blogger Δρ. Φώτης Κ. Λιοτόπουλος είπε...

Εμείς δίνουμε τις τεχνικές λύσεις, ώστε να μην μπορούν να επικαλούνται "τεχνικές δυσκολίες" και να πειστεί πλέον η Κοινωνία ότι η επιλογή και η ευθύνη για τις όποιες παρατυπίες-παρανομίες είναι αμιγώς της Πολιτείας!

 
Τη 14/5/11 21:30 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Εσυ αγόρι μου δεν κανεις για Ελλαδα. Παραεισαι συστηματικος, λογικος και ανεξερτητης σκεψης.

 
Τη 15/5/11 16:54 , Ο χρήστης Blogger Δρ. Φώτης Κ. Λιοτόπουλος είπε...

Μάλλον αυτοί που μας κυβερνούν και μας κουμαντάρουν δεν κάνουν για την Ελλάδα (μας)...

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα