Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2005

Γιατί αργούν τα αποτελέσματα κατάταξης των Πανελληνίων Εξετάσεων;

Επειδή σαν Πληροφορικοί θα πρέπει να έχουμε λόγο και ουσιαστική παρέμβαση σε θέματα της αρμοδιότητάς μας, συνεισφέροντας έτσι στη βελτίωση διαφόρων κατάστάσεων, θα ήθελα να κάνω την παρακάτω "καταγγελία", που αφορά στις (τεχνικά) αδικαιολόγητες παρατηρούμενες καθυστερήσεις στη διαδικασία εξαγωγής των αποτελεσμάτων κατάταξης
υποψηφίων των Πανελληνίων Εξετάσεων.

Συγκεκριμένα, είναι γνωστό ότι, αν και οι μηχανογραφικές καταστάσεις με τις βαθμολογίες των υποψηφίων αναρτώνται στα Λύκεια σχετικά γρήγορα (συνήθως μέχρι μέσα Ιουλίου), η τελική κατάταξη των υποψηφίων στις σχολές καθυστερεί περισσότερο από ένα μήνα, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών τους. Μερικές χρονιές μάλιστα οι βάσεις ανακοινώθηκαν τον ..Σεπτέμβριο!

Από τη στιγμή που οι μηχανογραφικές καταστάσεις αναρτώνται στα Λύκεια (άρα όλα τα δεδομένα έχουν εισαχθεί στους κεντρικούς υπολογιστές του υπουργείου και είναι σε ψηφιακή μορφή), εκτιμώ, ότι η κατάταξη των υποψηφίων στις σχολές επιλογής τους είναι θέμα λίγων δευτερολέπτων και όχι πολλών εβδομάδων!.. Άρα, θα έπρεπε οι βαθμολογίες και η κατάταξη των υποψηφίων στις σχολές επιλογής τους να γίνονται ταυτόχρονα.

Για πρακτική απόδειξη των παραπάνω ισχυρισμών μου, έφτιαξα ένα σχετικά απλό πρόγραμμα σε Delphi (σε ~15 ώρες) που κατατάσσει 200.000 φοιτητές (με 30 προτιμήσεις σχολών ο καθένας) στις (300) σχολές τους σε χρόνο μικρότερο από 1 sec! (σε laptop με Pentium IV 2.6 GHz.) (Το πρόγραμμα είναι στη διάθεση του οποιουδήποτε μου το ζητήσει.)

Γιατί λοιπόν καθυστερεί τόσο η δημοσίευση των βάσεων;

Γιατί τόσος κόσμος υποβάλλεται σε παρατεταμένη αγωνία επί εβδομάδες ή μήνες;

Γιατί τόσος κόσμος εξαναγκάζεται να ψάχνει φοιτητικό διαμέρισμα την τελευταία στιγμή, με υψηλότερο οικονομικό κόστος συνήθως, λόγω χρονικής πίεσης;

[Η μηχανογράφηση του ΥπΕΠΘ πάντως δεν μου έδωσε ικανοποιητικές τεχνικές απαντήσεις πάνω στα ερωτήματα αυτά..]

Με βάση τα παραπάνω, νομίζω ότι το ΥπΕΠΘ οφείλει να διερευνήσει το θέμα και να προχωρήσει σε όποιες ενέργειες κριθούν απαραίτητες, δεδομένου ότι οι προαναφερθείσες καθυστερήσεις έχουν προφανείς σημαντικές ψυχολογικές και οικονομικές επιπτώσεις σε ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας (γονείς, μαθητές, κλπ.).

2 σχόλια:

Τη 11/8/10 14:13 , Ο χρήστης Blogger Ηλίας Καρώνης είπε...

Φίλε μου, κι εγώ ακριβώς την ίδια απορία έχω, αλλά ποιός να μας την απαντήσει.
Μας επιτρέπουν όμως να την συζητάμε όσο θέλουμε.
Αυτή βλέπεις είναι η νέα μορφή δημοκρατίας.
Είσαι ελεύθερος να διαμαρτύρεσαι γιά ότι νομίζεις, αλλά κανείς δεν σε λαμβάνει υπ' όψιν του.
Φιλικά
Ηλίας Καρώνης
Μαθηματικός

 
Τη 11/8/10 20:54 , Ο χρήστης Blogger Δρ. Φώτης Κ. Λιοτόπουλος είπε...

Δια του λόγου το αληθές, στο παρακάτω URL μπορείτε να βρείτε "πακέτο" με επιστολή και το λογισμικό που ετοίμασα αλλά ΔΕΝ έστειλα στον τότε (2002) υπουργό κ. Π. Ευθυμίου:
Επιστολή και Λογισμικό

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα